Selasa, 25 Mei 2010

KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS NEGERI PERAK PRU 13: BN PERAK SASAR PENGUNDI CINA

·

PRU 13: BN Perak sasar pengundi Cina





Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) melihat langkah Barisan Nasional (BN) Negeri Perak yang telah mengemaskinikan anggota Jawatankuasa Penyelarasnya dengan melantik 3orang muka baru di dalam menganggotai jawatankuasa tersebut termasuk Presiden MCA Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek adalah tindakan terdesak untuk memenangi hati pengundi Cina.


DPPN Pk juga merasakan bahawa Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13, adalah sudah hampir jika mengambil kira persiapan BN Perak tersebut. Malah BN Perak juga sedang memfokuskan pengundi-pengundi Cina bagi menghadapi PRU ke -13 nanti dengan memastikan DAP di tewaskan, kerusi BN Perak akan bertambah kerana kerusi MCA yang mewakili BN akan meningkat.


Tetapi bagi DPPN Pk, jika PAS diberikan mandat dan sokongan oleh rakyat semasa PRU ke -13 nanti sudah tentu kerusi BN yang di wakili oleh Umno akan tewas dan kerusi BN akan turut berkurangan. Umno Perak yang di lihat semakin meninggalkan orang Melayu dengan pelbagai kemudahan dan janji yang mereka salurkan kepada MCA merupakan perkara yang perlu dinilai semula oleh orang Melayu.


DPPN Pk menyeru orang Melayu agar menolak Umno sekarang ini dan memastikan kuasa orang Melayu di bawah PAS di perkukuhkan supaya terpelihara kuasa orang Melayu terutamanya di Negeri Perak ini.


SALMAN SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails