Khamis, 29 April 2010

KPN JANGAN LEPAS TANGAN

·

SALAM JUANG DAN SALAM REFORMASI,

"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yang bermaharajalela di jalan raya,"

Adakah relavan KPN mengeluarkan kenyataan sedemikian,ini bukan soal pihak keselamatan hendak dituduh melulu,kemudian dengan senang KPN boleh mengeluarkan kenyataan yang mudah dan 'murah' sedemikian rupa,seolah-olah ingin melepas tangan dalam isu ini.

Soalnya sekarang,keadaan kes-kes peluru sesat dan tangkap dan belasah tanpa periksa semakin berleluasa.Adakah Malaysia semakin tidak selamat,sehinggakan pihak keselamatan pun tidak boleh dipercayai?

ini adalah kes-kes yang sangat berat,dan pihak bukit aman seharusnya bertanggungjawab dan bukannya membela anggota tanpa siasatan lanjut.

dimana ketelusan dan kemesraan pihak anggota polis,dengan motonya,mesra,cekap dan amanah serta anti rasuah?

persoalan-persoalan ini haruslah dijawab dngan telus,sebab itu kita sangat setuju apa apabila diadakan suruhanjaya pembaikkan salahlaku pihak keselamatan Malaysia keranadapat memantau pergerakan salahlaku pihak keselamatan.

justeru,saya menyeru semua pihak membantah dan menyokong pihak yang teraniaya dalam kes ini,samada dari sudut kewangan atau moral dan syabas diucapkan pada kerajaan negeri Selangor yang memberi bantuan guaman.

Seterusnya,adakah kita hendak bersuara dalam kes-kes sepErti kalimah Allah sahaja,atau karikatur yang menghina Nabi?

oleh itu,kita kena lebih jelas tentang fikrah dalam menangani isu semasa.

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails