Jumaat, 30 April 2010

ISLAM ADALAH JALAN PENYELESAIAN

·

Salam juang dan salam reformasi,

"We must find out and curb reasons as to why cases of abandoned babies continue to happen. We need to improve the quality of the family institution. Problems can arise when parents don't provide quality time to their children," said Minister of Women, Family and Community Development Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil

Jika kita lihat kenyataan syahrizat ini kita dapat menilai bagaimana kepimpinan kerajaan malaysia telah buntu dalam menghadapi isu pembuangan bayi ini.

Ini adalah satu tanda,kerajaan Malaysia masih tidak memahami ISLAM sebagai agama yang syumul(menyeluruh).Bagaiamana kita hendak mencegah kes-kes pembuangan bayi ini sekiranya kes-kes zina berleluasa dan hanya dikategorikan dalam kes kesalahan peribadi sahaja senangkan dalam Islam memandang berat kes ini dan di kategorikan dalam hukum hudud.

Ini jelas terbukti mahkamah dan undang-undang Malaysia,hanyalah menjadi mainan atau bualan banduan.kerana hukuman yang dijalankan tidak dapat memberi kesedaran yang setimpal ke atas mereka.

Sebelum ini juga,shahrizat bingung dalam mencari penyelesaian kes-kes rogol dan dicadanngkan di peringkat parlimen bahawa perogol-perogol ini dihukum potong telinga atau pun dikasi supaya rakyat boleh mengecam siapa bekas perogol.adakah tindakan ini relevan,adakah mungkin kes-kes akan berkurangan.

justeru,saya mengajak dan menyeru kepada Dato'Shahrizat supaya kembali mencari pedoman dlam Islam,mungkin boleh bermula dengan kempen menutup aurat,ataupun dijadikan salah satu enakmen didalam undang-undang Malaysia.

Pencegahan itu lebih baik dari mengubat,jauhilah zina,tutupilah aurat dengan sempurna,tarik lesen premis-premis perjudian dan pelacuran,rumah urut,kelab malam,kilang-kilang arak ditutup,haramkan konsert-konsert yang melalaikan.

Terlalu banyak gerak kerja yang perlu dijalankan oleh Dato'Shahrizat sekiranya ingin melihat rakyat kembali bermoral dan berakhlak,hanya satu jawapan yang tepat.

MARTABATKAN UNDANG-UNDANG ISLAM

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails