Ahad, 29 Ogos 2010

Alahai UMNO... Jika Rasa diri tu tak layak bercakap pasal ISLAM baik diam jee..!!!

·

PEMIMPIN UMNO TAK LAYAK BERCAKAP PASAL ISLAM

http://1.bp.blogspot.com/_snvxpmtrq20/THnqKdMIOPI/AAAAAAAAFg0/YjIrOBcqB3s/s1600/47514_1537791438338_1041429749_1534112_2375730_n.jpg

Pastinya orang Umno dan yang sewaktu dengannya melenting dan marah-marah dengan tajuk ini. Tetapi itulah hakikatnya. Setelah gagal menjadi juara Melayu dengan membangkitkan isu perkauman sempit, isu agama cuba dijadikan modal terbaru strategi politik yang memualkan. Malah setiap isu agama Islam yang dibangkitkan menyebabkan mereka 'kantoi' ( meminjam kata-kata Ust. Nashrudin Tantawi).

Mana tidaknya, semua isu agama Islam yang bertujuan membangkitkan sentimen negatif akhirnya terkena atas batang hidung sendiri. Ibarat meludah ke langit, bukan sekadar air ludah segala kahak dan nanah serta segala kebusukan masuk ke dalam mulut mereka sendiri.

Malah, tak perlu susah-susah buat program realiti TV Raja Lawak kerana pemimpin Umno kini menjadi pelawak yang menyebabkan mereka di ketawakan setiap hari. Bukan oleh Umat Islam sahaja tetapi bangsa dan agama lain yang lebih faham tentang Islam berbanding dengan pemimpin Umno yang sewaktu dengannya yang mungkin faham atau buat tak faham atau memang tak faham-faham!

Isu doa khutbah dan terkini orang bukan Islam masuk masjid mendedahkan kejahilan mereka sendiri. Isu orang bukan Islam masuk masjid telah lama dibahaskan. Tindakan sengaja membesarkan isu bukan Islam masuk masjid dan surau sebenarnya satu penghinaan kepada Jawatankuasa Majlis Fatwa yang mereka sendiri lantik dengan perkenan DYMM Agong yang telah mengharuskan orang bukan Islam masuk ke surau dan masjid dengan syarat dan adab-adab yang ditetapkan.

Pergilah ke Masjid Negara, Masjid Putrajaya, Masjid Kristal, Masjid Terapung, Masjid Selat, Masjid Tengkera dan lain-lainnya lihat orang bukan Islam yang terdiri daripada pelancong asing berduyun-duyun masuk. Kenapa tak jadikan isu?

Kalau nak bercakap tentang Islam pemimpin Umno kena cermin dan teropong diri sendiri. Berapa kerat isteri pemimpin Umno yang menutup aurat dengan sempurna? apakah hukum menutup aurat tu tak wajib!

Pemimpin Umno juga kena tanya siapa yang meluluskan lesen judi dan arak serta membenarkan pusat perjudian dan kilang arak di bina di negara ini. Siapakah pemimpin atau wakil rakyat di parlimen yang menyokong semua ini?

Pada bulan ramadhan yang mulia ini eloklah pemimpin Umno pergi dengar tazkirah di masjid dan surau. Rebutlah peluang 10 terakhir ramadhan untuk membuat lebih banyak amalan dan kebajikan. Sia-sia sahaja puasa dengan berlapar dan dahaga kalau asyik sibuk menabur fitnah dan berterusan melakukan pembohongan. Rajin-rajinlah iqtikaf dan Qiamulail moga diberi hidayah oleh Allah. Paling kurang pun diberi kekuatan untuk menyuruh isteri tercinta untuk menutup rambut yang terjuntai dan terjulur keluar! Selamat Menyambut Ramadhan!

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails