Ahad, 24 Oktober 2010

Pakatan Rakyat Perak Mengutuk Penghinaan Terhadap Nabi Muhammad Saw

·

Oleh YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM
Berhubung dengan satu penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo, 9 Ogos lalu dan ia dirasmikan oleh Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, merupakan penganjur Festival tersebut. Pakatan Rakyat Perak mengecam tindakan mereka menulis nama Nabi dalam keadaan pakaian itu jelas mendedahkan sebahagian besar aurat mereka. Dengan ini saya mewakili pihak Pakatan Rakyat Perak suka untuk memberi beberapa kenyataan seperti berikut :-

1. Pakatan Rakyat Perak Membantah Sekeras-kerasnya penghinaan tersebut kerana Rasulullah merupakan manusia yang termulia di sisi Allah SWT yang merupakan Penghulu bagi seluruh Rasul utusan Allah SWT dan ia jelas termaktub di dalam Al-Quran surah Al-Ahzab :
“لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة لمن كان يرجو الله واليوم الآخر وذكر الله كثيرا"”
"Sesungguhnya, bagi kamu pada diri rasulullah itu model ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan keredhaan allah dan balasan baik hari akhirat serta dia pula banyak menyebut dan mengingati".
2. Seluruh rakyat diseru supaya menghukum kerajaan BN dengan memberikan undi kepada Pakatan Rakyat bagi menjatuhkan BN pada PRU 13, pimpinan tertinggi BN iaitu Dato’ Seri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri Malaysia membiarkan Isteri beliau melakukan penghinaan tersebut sedangkan ia jelas telah menghina Nabi Muhammad saw dan tindakan Rosmah selaku penganjur majlis itu sesuatu yang keterlaluan, reaksi Dato’ Seri Najib Tun Razak seolah-olah meredhakan perbuatan isterinya menghina Rasulullah saw.
3. Pakatan Rakyat Perak menggesa umat Islam bangun menyertai perhimpunan di lokaliti masing-masing bagi menyatakan bantahan terhadap tindakan Rosmah dan mendesak isteri perdana menteri itu bertaubat dan mohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam. Kenyataan Media, 22 Oktober 2010



YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM
Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat, PERAK. 

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails