Rabu, 7 Julai 2010

KITA SEBENARNYA ADALAH PARA PEJUANG AGAMA ALLAH!

·


Salam jihad pada semua yang ingin berjihad kerana mereka yang enggan berjihad adalah satu kerugian yang sangat besar kerana berjihad adalah saham untuk untuk diri mereka sendiri di akhirat kelak...maka beruntunglah orang2 yang berjihad.

Dalam entry pada kali ni,marilah kita sama2 bermunaqasyah(bincang) tentang hal ehwal ummat pada masa kini..

Apabila kita melihat akan penyakit ummat SEKARANG ,kita akan melihat masalah utama adalah berpunca dari pemimpin itu sendiri.

Kenapa kita katakan masalah utama adalah dari pemimpin,KERANA PENYELESAIAN UTAMA BAGI MASALAH UMAT JUGA BERGANTUNG PADA PEMIMPIN...!


Kalau kita melihat akan hadis Nabi s.a.w "rakyat akan mengikut agama PEMIMPIN mereka ".Maka jelas pada kita apabila pemimpin itu mengajak kepada yang makruf maka rakyat akan cenderung kepada ma'ruf tapi apabila mereka cenderung kepada kezaliman dan kemaksiatan maka rakyatnya akan menjadi ketagih kepada maksiat,judi,zina,buang anak,hedonisme dan pelbagai fikrah maddiyah (materealisme) dan ini adalah satu bentuk pemurtadan moden dengan memisahkan agama dan dunia (sekularisme).

Maka dengan itu,adakah kita masih mengatakan ISU KEPIMPINAN ADALAH ISU YANG FURU' DAN BUKAN MENJADI TANGUNGGJAWAB AZHARI DALAM MEMIKUL DAN MENGGALAS TUGAS INI..???

Tepuk dada dan tanyalah iman kita wahai sekalian sahabatku,janagn kita BUTA dalam menilai isu usul dan furu'..adakah kita hanya berjuang pada isu2 dan posisi yang menguntungkan kita dan masih berangan2 berada di zon yang selesa.

As-syahid Imam Hasan  Al-banna ada mengatakan  "APABILA KITA BERJUANG DALAM KEADAAN SEMUA MASYARAKAT SUKA AKAN KITA ,MAKA SEDARLAH SEBENARNYA ADA SESUATU YANG BERMASALAH DALAM DAKWAH KITA"

Dakwah ini memerlukan pengorbanan atau tadhiyyah yang sangat tinggi,jangan kita mendabik dada dengan mengatakan kita sudah berdakwah dalam keadaan kita masih belum berkorban apa2..Dalam isu ini mari kita melihat..  

APAKAH SUNNAH YANG PALING BESAR?

adakah dengan bersugi, berserban, dan bercelak sahaja kita mendabik mengatakan kita telah selesai melaksanakan segala SUNNAH????

dan bukanlah niat saya ingin memperkecilkan mana2 sunnah cuma ingin MENJELASKAN FIKRAH..



SEDARLAH SEHABAT2,SUNNAH YANG PALING BESAR ADALAH JIHAD DAN DAKWAH!!!
BERJIHAD MELAWAN KEMUNKARAN,MENYANGGAH KEZALIMAN DAN MENUTUP SEGALA PINTU KEMAKSIATAN,MELETAKKAN ISLAM PADA TEMPAT YANG TERTINGGI,ALQURAN SEBAGAI SUMBER PERUNDANGAN DAN SEMUANYA BERNAUNG DIBAWAH PANJI ISLAM..

Kita sebenarnya adalah mata2 rantai perjuangan Rasulllah,Anbiya' dan Mursalin dalam menegakkan yang HAQ dan meruntuhkan yang batil..

MARILAH WAHAI SAHAT2KU ,KITA MENGORAK LANGKAH,MENYINSING LENGAN,MERIBAT TANGAN DAN MENDABIK BANGGA DALAM MENGGALAS TUGAS DAN AMANAH DAKWAH YANG SYUMUL INI!!

KITA BERTEKAD AKAN MENINGGALKAN MAKSIAT DAN TERUS MEMPERTAHANKAN ISLAM SEHINGGA NAFAS DAN TITISAN DARAH KITA YANG TERAKHIR...!!!

KERANA REDHA ALLAH DAN SYURGA ITU SANGAT INDAH....

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails