Sabtu, 26 Jun 2010

UMNO GUNA SEKOLAH ? PAS DAN PAKATAN RAKYAT BANTAH !

·

Pusat Khidmat Rakyat: PAS dan Pakatan Rakyat Taman Bukit Subang membantah penggunaan Sekolah Kebangsaan Taman Bukit Subang oleh Umno Bahagian Shah Alam (melalui Puteri Umno) untuk satu program motivasi dan pemantapan minda pada 26-06-2010 (Sabtu), bertempat di sekolah sendiri.

Menurut Ketua PAS Cawangan Taman Bukit Subang (Encik Mohamad Jamil b. Abdul Rahim), "Kami tidak membantah program tersebut lebih-lebih lagi untuk kebaikan murid-murid dan ibubapa/penjaga serta ianya adalah anjuran pihak sekolah sendiri dan Yayasan Pelajaran Mara tetapi kenapa perlu melibatkan parti politik Umno terutamanya". Itu yang menjadi persoalan !

"Perkara ini menyerlahkan lagi sikap TALAM DUA MUKA Umno dengan menggunakan apa jua mekanisma bagi tujuan politik murahan mereka", ujar beliau.

"Jika Umno boleh menggunakan sekolah, bagi juga ruang kepada PAS dan Pakatan Rakyat bagi tujuan yang sama. Tunjukkan sistem demokrasi yang sentiasa dilaung-laungkan oleh pemimpin Umno", tegas beliau lagi.

Oleh itu, PAS dan Pakatan Rakyat Taman Bukit Subang akan menghantar surat bantahan kepada pihak sekolah, Yayasan Pelajaran Mara dan Jabatan Pelajaran Negeri Selangor dan mengharapkan ianya tidak berulang.

NOTA: Menurut maklumat yang lain, surat jemputan yang diberikan oleh pihak sekolah kepada ibubapa/penjaga tiada logo atau yang berkaitan dengan Umno !

ISLAM ADIL UNTUK SEMUA
PAS & PAKATAN RAKYAT MEMIMPIN PERUBAHAN
ORANG MUDE GENG KITE

http://pasbktsubang.blogspot.com 

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails