Ahad, 2 Mei 2010

RM4juta: Kickdefella kentutnya berdegar-degar, beraknya tiada

·

Satu kesilapan ke atas diri saya kerana terpengaruh dengan tulisan Kickdefella tanpa merujuk sumber asal akan cabaran Kickdefella mengatakan kononnya SU Akhbar yang mencabarnya. Saya tersilap. Rupanya kenyataan media asal Fadhli Shaari yang sememangnya SU Akhbar kepada Tok Guru mencabar Kickdefella atas nama Ketua Penerangan Pemuda PAS Negeri Kelantan.

Secara mudah untuk difahami ialah Fadhli Shaari mencabar Kickdefella atas nama Ketua Penerangan Pemuda PAS Negeri Kelantan bukannya atas nama Setiausaha Akhbar. Berdasarkan kenyataan terbaru beliau:

2.Suka saya memaklumkan bahawa kenyataan saya baru-baru ini yang mencabar beliau membuat lapooran polis dibuat di atas nama Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan di mana saya merupakan Ketua Penerangannya dan tidak mempunyai kaitan langsung dengan posisi saya di Pejabat Menteri Besar Kelantan sebagai Setiausaha Akhbar. - Fadhli Shaari

Kickdefella sememangnya gilakan publisiti, dia tidak mahu mengaitkan Fadhli Shaari dalam pemuda, dia hanya melihat dari segi tubuh Tok Guru Nik Aziz. Betapa gila publisitinya Kickdefella tersebut.

Dengan mendabik dada Kickdefella mengumumkan dalam blognya;

Sepanjang hampir 3 tahun berkhidmat di Kelantan, saya telah membelanjakan sejumlah hampir lebih RM4 juta untuk membiayai pelbagai aktiviti termasuklah pembelian asset, peralatan, pembayaran upah operatives, percetakan dan lain-lain yang bertujuan menggerakkan satu Operasi Gerak Saraf.

Saya tidak mempunyai wang sebanyak itu. Dari mana saya mendapat wang sebanyak itu bagi mengendalikan satu Operasi Gerak Saraf untuk mewujudkan persepsi yang boleh melemahkan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi seterusnya mempermudahkan bagi PAS menewaskan Barisan Nasional di Kelantan?

Saya mampu tergelak, apakah betul apa yang didakwanya?, kerana tiada sebarang bukti pun yang dilampirkan akan hal perihal RM4 juta tersebut. Apa sebenarnya RM4 juta tersebut? Mengapa tidak dilampirkan bukti seperti dokumen-dokumen yang lepas seperti surat PASTI dan juga seperti Laporan Postmorterm PRU 12? Mengapa?

Saya juga ketawa terkekek-kekek seperti pontianak terjumpa paku setengah inci apabila membaca laporan Malaysiakini;

Ketika dihubungi Malaysiakini petang ini, Syed Azidi berkata beliau tidak mempunyai apa-apa tujuan selain menjawab kenyataan Ahmad Fadhli yang dilaporkan mendakwanya tidak banyak membantu PAS dalam pilihan raya.

"Sebagai orang baru, dia sepatunya teliti dahulu (fakta) sebelum keluarkan sebarang kenyataan.

"Terlajak perahu boleh diundar, terlajak kata buruk padahnya," katanya yang baru dua bulan dilantik sebagai setiausaha akhbar kepada menteri besar Datuk Nik Aziz Nik Mat. - Malaysiakini

Saya tertanya-tanya, siapa orang baru dan siapa orang lama? Jawapan mudah ialah periksa keahlian PAS dan kita boleh tahu siapa yang baru dan siapa yang lama. Kickdefella? Bukan ahli PAS, hanya diambil kerja untuk beberapa ketika sahaja. Hanya bekerja beberapa ketika sahaja sudah sombong bagaikan nak gila.

Isu RM4 juta benar-benar memerangkap Kickdefella antara benar atau pembohongan. Beliau hanya menyalak-nyalak, bukti RM4 juta langsung tidak dikemukakan. Apakah jawapannya nanti mengenai RM4 juta begini? - "ada beberapa perkara yang dia tidak akan maklumkan kepada sesiapa dan akan "disimpan sampai mati". - Adakah begitu? Kalau begitu anda sememangnya berbohong dan berburuk sangka dan ada niat untuk mencemarkan nama baik PAS Kelantan.

Kickdefella sekarang bagaikan anjing yang tersepit, tidak tahu membezakan hendak kentut ataupun hendak berak.

Yang hanya dia tahu, dia menyebut dengan manja nama Tulang Besi. Ada apa-apakah? Tak keluar minum bersama pekena sama itu sisha dan barbican kah?

http://setelah.blogspot.com

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails