Ahad, 2 Mei 2010

4 JUTA SUMBANGAN UMNO?

·

"Apa kata kalau saya kata empat juta itu memang ada dan empat juta itu ditaja oleh kumpulan Umno tertentu? Mereka nak jatuhkan Pak Lah kerana mereka sama tak suka." Itulah petikan kata-kata exco kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa ketika mengulas tulisan kickdefella.

Wa rasa sikit terkejuz bila husam bilang itu macam, wa rasa pelik. Bukan apa, wa rasa macam Husam tahu je duit tu memang ada, tapi sumber ye sumber mungkin fadly yang baru saje dinaik kan pangkat tak tahu kut.

Kenapa Husam jawab itu? wa ingat dua-dua antara Husam dan Kick sudah saling memerangkap. Husam terperangkap dan Kick pun diperangkap. Nanti kita tengok siapa kena.

Wa harap Datuk Husam tak kena, biar kick yang kena...kena kick la. 4 juta ditaja oleh kumpulan Umno tertentu. Kumpulan umno mana tu? siapa yang kumpulan umno tertentu kasi? tak kan direct dia kasi sama kick ? kick pula kata itu duit Pas untuk jatuhkan imej Dollah. Pelik ke? mana pelik, wa je yang tak fikir jauh. kenapa? kerana kalau wa gabungkan 2 ulasan ini dijadikan 1 wa faham lu pun faham.. Kick kata 4 Juta tu dari Pas, Husam pula kata dari kumpulan umno terentu. Jadi kumpulan umno tertentu bagi pada pas, pas pula kasi sama kick. Jadi Kick bila terima itu 4 juta dari Pas , dia anggap itu pas punya. Faham ?

Siapa pula yang bikin kerja dalam gelap dengan umno? Hentam duit umno dalam kelambu ma, angkat duit 4 juta dari umno tanpa kelulusan syura...ini sudah kes jumpa umno dalam gelap. Tak apa, ini kan kerja mau jatuh dollah tak perlu kelulusan Majlis syura.Kasi hentam gitu-gitu je.

kalau di Selangor wa ingat mungkin Hasan Ali pau 4 juta dari umno, wa ingat tak mungkin umno kasi 4 juta sama ahli parlimen Bachok. Tapi yang wa tahu lah , hasan ali sama nasa saja yang duk main dalam gelap sama umno, ini ada kes baru lah. ini kena tambah lagi sorang pro UG, tapi siapa? wa ingat OneG ke, Faqak ke, TB ke, GB ke sapa sapa la yang selalu hentam individu yang kerja dalam gelap kena siasat sampai akar umbi atau terus sampai lubang cacing. Kalau lu tak jumpa juga lu kena Zul so long atau Wan Jo. wa tau zol so long dan OneJo ada teori....woi wa belit-belit apo ko hal...bukan belit ma, soly ah, senang punya cerita, kick kena bilang siapa orang pas yang kasi sama dia 4 juta dan husam juga kena kasi tahu siapa yang bersama kumpulan tertentu dalam umno yang kasi ofer 4 juta tu. Wa harap-sungguh-sunggup, wa doa pada Pencipta alam ini supaya bukan Datuk Husam yang terima duit 4 juta dan kasi pada kick. Wa sayang sama Datuk Husam ma, wa sayang pada semua pimpinan Pas ma, wa sayang , kalau wa hentam kow kow tu wa sayang lu caya lah.
he he he 4 Juta?

http://macamoranggila.blogspot.com

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails