Khamis, 22 April 2010

PEMIMPIN OH PEMIMPIN!!

·

salam perantau,

p094,parlimen hulu selangor sekarang sedang rancak berkempen diantara blok bn dan pkr..


antara zaid ibrahim dan kamalanathan...antara isu yang dimainkan musuh iaitu tentang karakter dan moral...iaitu tntg kisah silam zaid yang dikatAkan kaki botol dan kaki judi..

masalahnya.adakah pihak umno ini seolah2 malaikat???? mereka x pernah buat dosa??

dan yang paling hairan skali apabila orang yang bertaubat dibukakan aibnya,didalam hadis ada mngatakan mereka yang membuka aib orang lain maka Allah akan membuka aib mereka diakhirat kelak.


kalau kita hendak buka aib umno dan bn ni memang sangat banyak.....kaki botol,kaki judi,kaki perempuan..terlalu asyik berjudi sampai tertidur di mesin judi..

adakah ini semua akhlak pemimpin yang kita inginkan.....sabda nabi yang bermaksud "rakyat akan mengikut agama pmimpin mereka"..jadi tidak hairan lah kalau kita lihat masyarakat malaysia sedang mabuk hendonisme dan materialisme...


setiap bulan dan minggu,akan ada konsert2 hiburan yanag melampau,sehingga kes zina berleluasa...saya berikan fakta kes....

PAS memandang serius peningkatan 50 peratus jenayah seks dinegara ini sejak 2005-2009. Jawapan bertulis Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein di Parlimen menunjukan peningkatan ketara iaitu dari 2,427 kes pada 2005 kepada 4,238 kes pada 2009 melibatkan jenayah keganasan seks termasuk rogol, liwat dan sumbang mahram.
PAS melihat statistik jumlah tangkapan keseluruhan kes keganasan seks bagi tempoh 5 tahun, iaitu sebanyak 11,347 kes berbanding yang dilaporkan sebanyak, 17,283 kes lebih merisaukan kerana jumlah yang masih belum diselesaikan setiap tahun masih banyak iaitu sekitar 34 peratus.
Mangsa pula terdiri dari kanak-kanak sehinggalah kalangan mereka yang dikategorikan sebagai warga emas. Dalam sesetengah kes, mangsa bukan sahaja dirogol tetapi ada yang diragut, dicederakan dan dibunuh. Masyarakat pasti lebih risau membaca statistik ini kerana peningkatan kes adalah sebanyak 50 peratus sedangkan jumlah kes yang diselesaikan masih kekal ditakuk lama.

bagaimana pula dengan pemimpin mereka yang menggunakan harta awam dan duit rakyat dengan sesuka hati mereka....mari kita lihat antara kes2 salahguna harta rakyat

Pada tahun 2006 Ketua Odit Negara melalui LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA AKTIVITI DAN KAJIAN KHAS JABATAN/AGENSI KERAJAAN NEGERI SELANGOR 2006 melaporkan:

Semakan Audit mendapati Syarikat Meram Holding Sdn. Bhd. ditawarkan Projek Jalan Cross Ban 4. Manakala Syarikat Radzah Engineering Sdn. Bhd. pula telah ditawarkan Projek Jalan B44. Kedua-dua syarikat telah dilantik secara rundingan terus dan mendapat kelulusan Pegawai Kewangan Negeri pada 5 Februari 2001 atas alasan kedua-dua syarikat adalah syarikat berwibawa, berpengalaman serta berkemampuan dari segi kewangan dan juga merupakan kontraktor tempatan.

Bagaimanapun, projek pembinaan kedua-dua jalan dan jambatan tersebut bukanlah merupakan kerja yang mendesak dan perlu disegerakan, maka saranan Jabatan untuk melantik kontraktor secara rundingan terus adalah tidak wajar dan tidak mengikut Arahan Perbendaharaan 181. Semakan lanjut mendapati kontraktor yang dipilih bagi projek pembinaan Jalan B44 iaitu Syarikat Radzah Engineering Sdn. Bhd. yang berdaftar sebagai kontraktor Kelas BX telah ditawarkan projek bagi kontraktor Kelas A tanpa mendapat kelulusan terlebih dahulu dari Pusat Khidmat Kontraktor. Modal berbayar syarikat tersebut semasa pelantikan berjumlah RM260,000.

Laporan itu turut menyebut:

Pemilihan kontraktor bagi projek ini telah dilaksanakan secara rundingan terus. Ini tidak mengikut peraturan kewangan yang menghendaki perolehan kerja yang melebihi RM200,000 dipelawa secara tender.

Bagi kedua-dua projek ini, harga rundingan terus adalah lebih tinggi dari anggaran yang dicadangkan oleh perunding. Bagi Projek Jalan Cross Ban 4, kontraktor telah menawarkan harga kontrak bernilai RM110.76 juta manakala bagi Projek Jalan B44, tawaran yang dikemukakan oleh kontraktor bernilai RM41.03 juta.

Malah laporan itu membuat kesimpulan:

Jika tawaran kontrak ini dibuat secara tender maka ramai kontraktor akan menawarkan harga yang lebih berpatutan serta lebih ekonomi dan Lembaga Perolehan Negeri mempunyai pilihan untuk memilih kontraktor yang lebih layak dan berwibawa. Dengan cara ini pemilihan yang terbaik berdasarkan "best value for money" dapat dilaksanakan.

inilah anatara rekod buruk khir toyo dalam memerintah selangor dahulu,kroni kaya raya sampaikan rakyat hidup dalam terpaksa sehingga ada yang terpaksa makan siput babi bakar...

inilah antara beberapa bukti betapa hipokrit umno dan be end....marilah sama-sama kita boikot dan tumbangkan diktator yang membuat undang2 draconian ini...

ISLAM ITU TINGGI DAN TIADA YANG LEBIH TINGGI DARI ISLAM!!!

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails